Automatisér lagerstyring og undgå butikstyveri med RFID-tags

Annoncør: NaviPartner

Lagerstyring kan i dag foregå næsten udelukkende digitalt takket være brugen af RFID-tags, der giver dig indsigt i realtid over din varebeholdning inden for produktkategorier. Desuden gør RFID-teknologi dine varer sporbare, hvilket gør det nemt at håndtere butikstyve i opløbet, så du kan nå at reagere, før de er ude af butikken med din vare. Teknologien er derfor vellidt.

Effektivisér lagerstyring for omnichannel salg

Med RFID lagerstyring får du effektiviseret dit omnichannel salg på flere fronter. Med RFID-scanning af dine varer bliver du hurtigt ført ajour med, hvor stor din varebeholdning er, og da der netop er tale om omnichannel løsninger, tager teknologien højde for, at et produkt i din varebeholdning netop er solgt på nettet og derfor ikke skal tælles med ved vareoptællingen.

Undgå kæmpe overskudslagere

Dit omnichannel retail kan endvidere styrkes med RFID lagerstyring ved, at du automatiserer genbestilling af varer, så du ved, at du aldrig løber tør for et produkt, der er stor efterspørgsel på. Rent analytisk kan disse løsninger inden for lagerstyring også hjælpe dig med at blive klar over, hvor store varemængder du bør bestille, så du ikke ender med kæmpe overskudslagere.

Nem returnering af varer

Returnering af varer giver ikke bøvl i systemet, da et sømløst integreret lagersystem med RFID-tags formår at tælle taggede varer med igen, når først de er returneret. Du ender derfor ikke med en masse returnerede varer, der bliver overset ved den automatiske vareoptælling.

Forebyg butikstyveri med RFID-tags

Som sagt tillader brug af RFID-tags, at du kan følge en vares bevægelse omkring i butikken i realtid. Hvor du tidligere var nødsaget til at stå med håndtering af butikstyveri, efter tyveriet var fuldbyrdet, kan du nu spore varers lokation i butikken løbende og ved mistanke om tyveri reagere i tide. RFID er derfor en effektiv løsning inden for såvel lagerstyringen som sikkerhed.